A Magyar Posta tavaly 13,5 millió csomagot szállított, az egy évvel korábbihoz képest a mennyiség 15 százalékkal bővült. Úgy tűnik, sikeres a cég azon törekvése, hogy a csökkenő levélforgalmat logisztikai tevékenységgel ellensúlyozza. Megerősítette piacvezető pozícióját a szektorban, 30 százalékos részesedéssel.
Különösen az e-kereskedelemben való részvétel mértéke növekedett, ugyanis 2014-ben az előző évhez képest 60 százalékos bővülést sikerült elérni a csomagok darabszámát tekintve.
A csomagmennyiség már közelíti a „legendás” 1990-es éveket, amikor 1994-ben 14,8 millió csomagot szállított a posta, ahonnan azonban a tendencia egészen 2008-ig csökkenő volt. 2010 óta a bővülés folyamatos.
Ebben szerepet játszik a kényelmi szolgáltatások bővülése, amelyek segítségével már csomagautomatából is átvehetők a kiszállított csomagok, ahol ráadásul kártyával is lehet fizetni utánvét esetén, és akár a nyitvatartási időn kívül is elérhetők. A küldeményeket nem csak átvenni, hanem feladni is lehet az automatákon keresztül, elkerülve a sorban állást.
Az egyéb átvételi pontokkal együtt így 2700 lehetőség van csomagunk felvételére.