A mopedek helyett környezetkímélőbb megoldást vezet be a horvát posta a kézbesítők közlekedésére: 180 járműből áll az új elektromos bicikliflotta.
A kerékpárok legnagyobb sebessége 25 km/óra, 60 km-t lehet vele egyszerre menni és 200 kg-ot bír el.
Nem is gondolnánk, hogy a motoros biciklinek milyen régi hagyománya van a postai használatban. A Postamúzeum például őriz egy példányt karburátoros tricikliből, amilyet még a Magyar Királyi Posta is használt levélgyűjtésre. Mára odáig jutottunk, hogy jelenleg a Magyar Posta elektromos autókat és motorokat tesztel.
Japán is néhány évvel ezelőtt váltott elektromos biciklikre, ahogy a britek is nyugdíjazták a postásbicikliket, amely ellen még petíció is íródott az interneten, hogy őrizzék meg az 1880 óta fennálló hagyományt. A japán posta használt kerékpárjai azonban úgy tűnik, tovább élnek, igen népszerűek a külföldi bringás oldalakon, számos hirdetés található, amelyek arról szólnak, hogy milyen jól bírják ezek a járművek a gyűrődést.
Dániában, Németországban és Franciaországban is népszerű kézbesítői jármű a bicikli, amelyet általában a cég biztosít a postásoknak. Ahogy a Third Wave Cycling blog írja, ezeken általában nagyon ügyesen megoldott a teherelosztás, a levelek, kisebb csomagok szállításának módja. Egy full extrás jármű képét is hozza Hamburgból, utánfutóval, és elektromos első kerékkel felszerelve.
Új-Zélandon a kézbesítők 80 százaléka biciklivel viszi házhoz a küldeményeket. Az Egyesült Államokban már csak a napos államokban, így Arizonában és Floridában maradtak meg a biciklis postás útvonalak.