A postai dolgozóknak talán kevésbé, de a postát használó ügyfélnek mindenképpen jó hír egy ilyen kezdeményezés, amit Ausztráliában már elindítottak. Ugyanis bármikor gondolunk egyet vagy akad valami elintéznivalónk, leugorhatunk az önkiszolgáló postára, mint az éjjel-nappaliba.
Ez pedig a fogyasztói vágyak netovábbja, hogy a szolgáltatás bármikor, könnyen elérhető legyen. Ma már azon is felháborodunk, ami régen, illetve egyes országokban ma is, teljesen természetes volt, ha egy üzlet vasárnap zárva tart. Mert mi van, ha éppen akkor lenne időnk, vagy kedvünk kiélni vásárlási, ügyintézési hajlamainkat.
Ausztráliában már 34, ebből Melbourne-ben két önkiszolgáló részleggel rendelkező posta nyílt. Ezekben elérhetők csomagautomaták, ahol bármikor fel lehet venni vagy fel lehet adni a csomagokat, sőt helyben is lehet online rendelni, illetve folyamatosan lehet befizetni a csekkeket, pénzt váltani, de akár személyes okiratokat is intézni.
Ausztráliában 1809-ben nyílt az első posta, a postamester még az otthonában szortírozta a leveleket. 200 évvel később bizony átalakultak a céggel szembeni elvárások. Nem meglepő, hiszen a kezdetekhez képest évente 5 milliárd kézbesítést végeznek, 10.9 millió címre.
Az ausztrál posta ezzel a lehetőséggel az ügyfelek igényeit elégítette ki, ugyanis az volt a visszajelzés az irányukban, szélesebb, az igényeiknek jobban megfelelő szolgáltatásokat szeretnének. Ezt így látták megvalósíthatónak, nagyobb kényelmet és szélesebb választási lehetőségeket felkínálva.