ÚJRA ITT A HÁROMKEREKŰ SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁR!

2020. szeptember 16. MagyarPosta

Gondolták volna, hogy az első magyar motoros járművel, egy háromkerekű segédmotoros kerékpárral pont egy postás robogott? 250 köbcentis motor, húsz, komoly lejtőn akár huszonöt kilométer/órás végsebesség, fél lóerős teljesítmény! Ma már megmosolyogtató adatok ezek, de 1900-ban Csonka János levélgyűjtő háromkerekű segédmotoros kerékpárja lényegesen használhatóbbnak bizonyult, mint a nyugati modellek. A járművel húsz évig hozták-vitték a leveleket a hazai postások, manapság pedig reneszánszukat élik a háromkerékű járgányok.

Csonka János és Bánki Donát közös fejlesztésű háromkerekű segédmotoros kerékpárja műszaki alapjai mai szemmel kissé spártaiak: se váltója, se tengelykapcsolója nem volt. Elindulni taposással lehetett, ráadásul be is kellett hozzá tolni a motort. A megálláshoz pedig ki kell kapcsolni a motort. A postások mégis imádták.

tricili_regi_es_most.png

 Ma, több mint 100 évvel később újra reneszánszát éli a háromkerekű segédmotoros kerékpár, csak ezúttal elektromos fejlesztésben. Előnye, hogy nagyobb raktérrel rendelkezik, mint a kerékpárokon lévő táskák, így csomagok szállítására is alkalmas. Ugyanakkor lényegesen kisebb mind a fizikai, mind az ökolábnyoma, mint a benzines járműveké. A Kyburz DXP típusú háromkerekű segédmotoros kerékpár hatótávja akár 80 km (sebességtől és útviszonyoktól függően) is lehet, és 7-10 óra alatt feltölthető. Társaságunk mindig is nyitott volt olyan új technológiák alkalmazására, amivel óvhatjuk környezetünket. Éppen ezért folytatjuk idén is a kézbesítésben használt járműveink cseréjét környezettudatosabbra. Több mint 500 kézbesítéshez használható autót, motort, biciklit vásároltunk már, köztük 123 darab ilyen háromkerekű kis csodát is, elsősorban Budapesten a nemzetközi küldemények, vidéken pedig levelek és csomagok együttes kézbesítésére. A jármű legfeljebb 45 km/h sebességgel tud haladni és a hatótávja nagyjából 80 km.

A háromkerekű nemcsak nálunk, hanem a világ számos más országában is egyre népszerűbb: Svájcban, Norvégiában, Izlandon, Finnországban, Új-Zélandon, Ausztráliában is, és mi is ugyanúgy szeretjük, mint 100 évvel ezelőtt a Csonka-féle verziót.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://posta.blog.hu/api/trackback/id/tr8116203116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.