Veterán motorokról hoz ki alkalmi bélyegsort a Magyar Posta. Az igazán szép járgányok a Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény darabjai. Az alkalmi borítékon pedig egy különleges motoros tricikli képe látható, amivel Európában először a Magyar Királyi Posta gépesítette a levél- és csomagszállítást.
A triciklit Csonka János tervezte, és 1900-ban kezdték el használni. A „Csonka tricikli” 25 évig volt a Posta járműállományában. Csonka János már Bánki Donáttal közösen is gondolkodott postai levélgyűjtésre alkalmas segédmotoros bicikli előállításán, azonban a járművek témakörében később inkább Csonka János mélyedt el.
Tervei alapján a triciklit a Ganz és Társa gépgyár építette meg. Ezeken a motorokon még nem volt sebességváltó és tengelykapcsoló, de rajtuk alkalmaztak először alumíniumot, mint szerkezeti anyagot. (A Posta ekkor 22 motoros járművet vásárolt, ebből 2 volt a Csonka-féle tricikli, amelyek egyben az első hazai gyártású motoros járművek, amelyek kereskedelmi forgalomba kerültek.)
A bélyegkisíven lévő 12 darab magyar motorkerékpár jól reprezentálja a Magyarországon gyártott, legnépszerűbb motorkerékpárokat. Csepel, Pannónia, Mátra és Danuvia motorok láthatók a bélyegeken. Az utolsó magyar motorkerékpár-gyártósor 1975-ben fejezte be működését Csepelen.
A kisív különlegessége, hogy az ofszet eljárás a magyar bélyegkibocsátásban most először ún. 3D uv-lakkozással egészült ki, melynek köszönhetően a motorkerékpárok felülete a papír síkjából kiemelkedve egyedi csillogást kapott. Az újdonságot Maróti József fotóinak felhasználásával, Elekes Attila bélyegtervező grafikusművész tervei alapján a Pénzjegynyomda és a Prime Rate Kft. gyártotta.