Bicikliznek, de nem tekernek a horvát postások

2015. október 26. postar

A mopedek helyett környezetkímélőbb megoldást vezet be a horvát posta a kézbesítők közlekedésére: 180 járműből áll az új elektromos bicikliflotta.

horvat_bicikli.jpg

A kerékpárok legnagyobb sebessége 25 km/óra, 60 km-t lehet vele egyszerre menni és 200 kg-ot bír el.

Nem is gondolnánk, hogy a motoros biciklinek milyen régi hagyománya van a postai használatban. A Postamúzeum például őriz egy példányt karburátoros tricikliből, amilyet még a Magyar Királyi Posta is használt levélgyűjtésre. Mára odáig jutottunk, hogy jelenleg a Magyar Posta elektromos autókat és motorokat tesztel.

tricikli_2.jpg

Japán is néhány évvel ezelőtt váltott elektromos biciklikre, ahogy a britek is nyugdíjazták a postásbicikliket, amely ellen még petíció is íródott az interneten, hogy őrizzék meg az 1880 óta fennálló hagyományt. A japán posta használt kerékpárjai azonban úgy tűnik, tovább élnek, igen népszerűek a külföldi bringás oldalakon, számos hirdetés található, amelyek arról szólnak, hogy milyen jól bírják ezek a járművek a gyűrődést.

japan_postas_bringa_1.JPG

Dániában, Németországban és Franciaországban is népszerű kézbesítői jármű a bicikli, amelyet általában a cég biztosít a postásoknak. Ahogy a Third Wave Cycling blog írja, ezeken általában nagyon ügyesen megoldott a teherelosztás, a levelek, kisebb csomagok szállításának módja. Egy full extrás jármű képét is hozza Hamburgból, utánfutóval, és elektromos első kerékkel felszerelve. 

bringa_hamburg_1.jpg

Új-Zélandon a kézbesítők 80 százaléka biciklivel viszi házhoz a küldeményeket. Az Egyesült Államokban már csak a napos államokban, így Arizonában és Floridában maradtak meg a biciklis postás útvonalak

A bejegyzés trackback címe:

https://posta.blog.hu/api/trackback/id/tr368022604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.