A csomagküldés 4 aranyszabálya

2017. szeptember 04. postas_nick

A következő hasznos tippekre érdemes odafigyelned, ha szeretnéd, hogy feladott csomagod problémamentesen érjen célba.   mpl_1_1.jpgA következő fontos tudnivalókkal szeretnénk segítségedre lenni, hogy a feladásra szánt küldeményed – legyen az levél vagy csomag; legyen szó belföldi vagy nemzetközi viszonylatról – megfelelően érjen célba, s elégedett legyen egy szállítási ügylet kapcsán a címzett és a feladó is.

1. Ahány ország, annyi feltétel

A feladást megelőzően minden esetben célszerű tájékozódni – az országonként sok esetben eltérő – feladási feltételekről, a külföldi ország, illetve Magyarország felé fennálló korlátozásokról, valamint nem árt információt szerezni az esetleges kárfelelősség mértékéről sem.

A tájékozódásban segítségedre lehet az Országlapok rovat. A honlapon található információkon kívül pedig az egyes postákon is tájékoztatást adnak  munkatársaink a küldemények feladását megelőzően.

Ha pedig csomagot várunk külföldről vagy interneten rendelünk meg egy terméket: célszerű figyelni arra is, hogy az áru értékének és tulajdonságainak megfelelő feladási forma választását kérjük a feladótól. 020_orszaglapok_kisebb.jpg

2. A jó csomagolás a megoldás

Ez bizony fő alapelv, mert a körültekintően csomagolt és megcímzett küldemények esetében sokkal kevesebb probléma merülhet fel. Főként távol-keleti országokban feladott, internetes oldalakon megrendelt, elektronikus úton előre kifizetett árukat tartalmazó levélpostai küldemények esetében jellemző, hogy a címzettek sérült tartalommal vagy tartalomhiányosan kapják azt meg. Ilyen esetekben, ha a Posta nem észlel külső sérülést a küldeményen, valamint a NAV nem rendeli el a bejövő vámkezeléskor a küldemény felbontásával járó tételes vámvizsgálatot: az ügyfél csak a kézbesítést követően jelzi a Postának tapasztalatait.

Érdemes ezért a nagyobb értékű és/vagy sérülékeny áru rendelése esetén törékeny kezelést és biztosítást is nyújtó csomagban kérni a szállítást. Ezzel elkerülhető, hogy nem megfelelő csomagolásban, levélpostai küldeményben adják postára a törékeny árukat (például a mobiltelefonokat). Erre már csak azért is fontos odafigyelni, mert nemzetközi postaforgalomban levélküldemény törékeny tartalmának sérüléséért a postai szolgáltatók nem vállalnak kárfelelősséget. 168_15_10_26_torekeny_kisebb.jpg

Ha nem vagy biztos a küldemény megfelelő csomagolásában, bármikor kérheted postai munkatársaink segítségét, s a postai lezárást is igényelheted. A biztonságos küldeményfeladásra számos lehetőség áll rendelkezésre, legyen szó ajánlott szolgáltatásokról, vagy akár a nyomkövetés lehetőségéről. 108_15_10_10_postai_lezaras_kisebb.jpg

3. Értékes küldeményedhez kérj biztosítást!

Ha értékes küldeményt adsz fel: használd az értéknyilvánítás szolgáltatást! Ugyanis előfordulhat, hogy a feladó a tartalom tényleges értékénél kevesebbre biztosítja küldeményét, ezért egy esetleges sérülés esetén annak csupán töredékét kaphatja meg kártérítésként.

4. Kártérítési tudnivalók

Fontos tudni, hogy a Magyar Posta kártérítési felelőssége az ÁSZF és az Egyetemes Postaegyezmény értelmében a könyvelt küldemények elveszésére, kifosztására vagy sérülésére terjed ki, a közvetett kár, elmaradt haszon vagy erkölcsi kár nem vehető figyelembe. Nem könyvelt küldemények esetében a Posta kártérítési kötelezettsége nem áll fenn.

További információk: Postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei

 

A bejegyzés trackback címe:

https://posta.blog.hu/api/trackback/id/tr718785824
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása